Dienstverlening

Digitale dienstverlening

  • Via een vernieuwde website en app kunnen inwoners eenvoudig toegang krijgen tot gemeentelijke diensten en informatie.

Telefonische dienstverlening

  • Bereikbaar van 8-12u en van 13-17u (behalve op vrijdag tot 16u). Dit biedt inwoners ruime mogelijkheden om telefonisch contact op te nemen voor hun vragen en bezorgdheden.

Fysieke dienstverlening

  • Snelloket en afspraken in beide gemeentehuizen zorgen voor snelle en efficiënte afhandeling van zaken.
  • Oudsbergen heeft de meeste onthaalmogelijkheden en openingsuren in heel Limburg, wat de toegankelijkheid van diensten verhoogt.

Omgevingsvergunningen

  • Snelle afhandeling:
    • Oudsbergen levert omgevingsvergunningen sneller dan gemiddeld af. Meldingen worden gemiddeld in 15,8 dagen afgehandeld, 4 dagen sneller dan het Limburgse gemiddelde. Omgevingsvergunningen in eerste en laatste aanleg worden in respectievelijk 86 en 96,5 dagen afgewerkt, wat 7 en 9 dagen sneller is dan gemiddeld.

Gratis invullen van de belastingsbrieven

  • Inwoners kunnen gratis hulp krijgen bij het invullen van hun belastingsbrieven, wat bijdraagt aan financiële ondersteuning en gemak.

Goede resultaten volgens dienstverleningsonderzoek 2024

  • Onderzoeksresultaten:
    • Meer dan 1.000 Oudsbergenaren namen deel aan het onderzoek:
      • 80% voelt zich fier om Oudsbergenaar te zijn
      • 68% voelt zich goed geïnformeerd
      • 7,4/10 voor dienstverlening
      • 8/10 voor persoonlijke contacten
      • 7,9/10 voor telefonische contacten
      • 7,7/10 voor contacten via mail
    • De meerderheid vindt het afsprakensysteem positief.
    • Persoonlijke contacten worden als zeer positief ervaren met onze medewerkers. Digitaal en persoonlijk contact moet bestendigd blijven.
  • We blijven ons dienstverleningsmodel verder verfijnen en optimaliseren om de burger zo goed mogelijk te kunnen helpen.