Via een vernieuwde website en app kunnen inwoners eenvoudig toegang krijgen tot gemeentelijke diensten en informatie.
Telefonische dienstverlening
Bereikbaar van 8-12u en van 13-17u (behalve op vrijdag tot 16u). Dit biedt inwoners ruime mogelijkheden om telefonisch contact op te nemen voor hun vragen en bezorgdheden.
Fysieke dienstverlening
Snelloket en afspraken in beide gemeentehuizen zorgen voor snelle en efficiënte afhandeling van zaken.
Oudsbergen heeft de meeste onthaalmogelijkheden en openingsuren in heel Limburg, wat de toegankelijkheid van diensten verhoogt.
Omgevingsvergunningen
Snelle afhandeling:
Oudsbergen levert omgevingsvergunningen sneller dan gemiddeld af. Meldingen worden gemiddeld in 15,8 dagen afgehandeld, 4 dagen sneller dan het Limburgse gemiddelde. Omgevingsvergunningen in eerste en laatste aanleg worden in respectievelijk 86 en 96,5 dagen afgewerkt, wat 7 en 9 dagen sneller is dan gemiddeld.
Gratis invullen van de belastingsbrieven
Inwoners kunnen gratis hulp krijgen bij het invullen van hun belastingsbrieven, wat bijdraagt aan financiële ondersteuning en gemak.
Goede resultaten volgens dienstverleningsonderzoek 2024
Onderzoeksresultaten:
Meer dan 1.000 Oudsbergenaren namen deel aan het onderzoek:
80% voelt zich fier om Oudsbergenaar te zijn
68% voelt zich goed geïnformeerd
7,4/10 voor dienstverlening
8/10 voor persoonlijke contacten
7,9/10 voor telefonische contacten
7,7/10 voor contacten via mail
De meerderheid vindt het afsprakensysteem positief.
Persoonlijke contacten worden als zeer positief ervaren met onze medewerkers. Digitaal en persoonlijk contact moet bestendigd blijven.
We blijven ons dienstverleningsmodel verder verfijnen en optimaliseren om de burger zo goed mogelijk te kunnen helpen.